× 

Szabályzat

1. Üzemeltetői adatok


Cégnév: Szkla.com
Székhely: 31-711 Kraków, ul. Samozwaniec 39
Adószám: NIP: 678-306-86-77
Cégjegyzék szám: KRS: 0000382726
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście w Wydziale IX Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, ul. Przy Rondzie 7 31-547 Kraków.
Szerződés nyelve: magyar
Elektronikus elérhetőség: kapcsolat@kodano.hu
Fax elérhetőség: +36 46 784 206
Vásárláskor írásbeli szerződést nem kötünk, következésképpen azokat nem iktatjuk.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre


A megjelenített termékek kizárólag online, házhoz szállítással rendelhetőek meg.
    A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
  • - Szemüvegek
  • - Napszemüvegek
  • - Kiegészítők
  • - Outlet termékek
  • - Új termékek
  • - Lencsék

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!


3. Rendelés menete:

  • A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
  • Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vissza a vásárláshoz” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosár tartalmát. Amennyiben elrontotta a választott termék paramétereit, nem a megfelelő terméket választotta a „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
  • Szállítási / fizetési mód kiválasztása.
  • Válassza ki a vásárlási módot.
  • Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása (Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni.)
  • Az adatok megadását követően a " Mehet" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat.
  • E-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.

  • 4. A megrendelés feldolgozása


    A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja megrendelését. Általános teljesítési határidő termékenként változik, a termék adatlapon feltüntetésre kerül. Mindez csak becsült határidő, mivel a termékek gyártása változó határidőt vehet igénybe. A gyártótól megrendelt terméket a gyártó által megtörtént szállítás után tudjuk teljesíteni. Így az oldalon feltüntetett határidő módosulhat. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget a beszállító, illetve a rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változások miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

    Az üzlet nem hajtja végre a nagykereskedelmi megrendeléseket. Fenntartjuk a jogot, hogy visszautasítjuk 45 munkanapon belül, annak az ügyfélnek a megrendelését, aki üzleti tevékenységet folytat, vagy a rendelés összértéke meghaladja az 72500 Ft-ot.


    5. A megrendelt termék árának és a házhoz szállítás díjának fizetése: Utánvét, Bankkártyás fizetés, Paypal


    Utánvételes fizetésnél a megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Ugyancsak fizethet banki átutalással is, az MKB Bank által biztosított számlánkon keresztül. Amennyiben utalással kíván fizetni, kérjük a közlemény rovatba tüntesse fel a rendelési kódját. A számlát a csomag tartalmazza. Paypal-on keresztüli fizetésre is van lehetőség webáruházunkban. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!


    6. Házhoz szállítás, információk


    Webáruházunk megrendeléseit a MPL (Magyar Posta Logisztika) futárszolgálat teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, amennyiben a kézbesítések sikertelenek voltak értesítőt hagy, hogy melyik postán tudja átvenni a csomagot! A csomag nyomon követésére is van lehetőség a következő linken: http://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes.


    7. Házhoz szállítás díjszabása


      Magyarországon érvényes szállítási áraink:
    • Futár: Átutalás esetén - 990 Ft
    • Magyar Posta: Átutalás esetén - 990 Ft
    • Futár-paypal: 990Ft
    • Banki utalással történő fizetés esetén, ha a rendelés összege eléri a 15 000 Ft-ot a szállítás ingyenes.
    • Kézbesítési díjainkat a rendszer automatikusan kijelzi a vásárlás során. Átutalás esetén a kiszállítást csak akkor valósítjuk meg, ha a banktól megérkezett az igazolás a befizetésről.

    8. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan


    Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! A határidőt mindegyik kontaktlencséhez külön megadtuk a termékleírásban (munkanapokban számolva). Ha nincs a raktárunkon az adott termék, akkor a szállítási időn kívül további 5 munkanap számolandó. (A szállítási határidő, csak tájékoztató jellegű, amelyre meg kellene érkeznie a küldeménynek.)


    9. Elállás joga


    A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Jelen tájékoztató hiányában a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 21. § (1) bekezdése alapján az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.


      Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvényből: 20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
    • (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
    • a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
    • aa) a terméknek,
    • ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
    • ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
    • ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
    • a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
    • b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
    • (3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
    • (4) * Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

    A 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet 29. § (1)/ alá tartozó termékek esetén a Fogyasztót nem illeti meg elállási jog (Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendeletből):
    29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

    • a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    • b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    • c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
    • d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    • e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    • f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    • g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    • h) * - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    • i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    • j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    • k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    • l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    • m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

    (2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

    A törvény további részletei megtekintése itt

    10. Elállási jog gyakorlásának menete


    Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy faxon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, faxon történő jelzés alkalmával pedig a faxon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel küldeményét, így tudja igazolni a postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségéve juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Igény szerint cégünkkel szerződésben álló futárszolgálatot értesíthetjük csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor a futárnak kell megfizetni. Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli! A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Szkla.com a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát.


    11. Reklamáció


    Reklamációt a megrendelés kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül tudunk elfogadni. Reklamáció esetén, kérjük, adjon rövid leírást a hibáról, valamint adja meg a megrendelő személy nevét, címét, telefonszámát, illetve a rendelési azonosítóját.Az árut -melyre a reklamáció irányul- küldje ajánlott csomagként a következő címre: Kodano.hu 3530 Miskolc, Arany János utca 11-13. 2/210. Az Kodano.hu-nak nem áll módjában utánvétes csomagot átvenni. Reklamáció esetén a Kodano.hu továbbítani fogja a kontaktlencsét a gyártóhoz. A gyártó vizsgálata után az ügyfelet levélben tájékoztatják.


      A következő esetekben nem vesszük figyelembe a reklamációkat:
    • - Az ügyfél által, a rendelés során elkövetett hibák esetén (pl: rosszul megadott paraméterek).
    • - Túl régen volt szemvizsgálaton.Legalább évente végezzen látásvizsgálatot megfelelő szakemberrel!
    • - Nem rendeltetésszerű használat esetén: A lencse, illetve a keret megsérült (eltört, összekarcolódott, stb.)
    • - A lencse, illetve a keret mechanikai sérülése esetén, melyek az ügyfél hibájából adódnak.
    • A reklamációt az érintett termék kézhezvételét követő 20 munkanapon belül vizsgáljuk ki. Amennyiben a reklamációt elutasítottuk a kontaktlencsét az ügyfél saját költségein tudjuk visszajuttatni, vagy személyesen átveheti az Kodano.hu irodájában a reklamáció beérkezésétől számított 14 napon belül.

    12. Adatkezelés


    A webáruházunk számára rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, és nem adjuk ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben a Szkal.com alvállalkozója. (pl.: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat webáruházunk kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Szkla.com megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat webáruházunk bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a kapcsolat@kodano.hu e-mail címen. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Kodano.hu általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. Jelen általános szerződési feltételek dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez, és megtekintéséhez kattintson ide: